Zkušený řidič se snaží udržet auto na silnici, citlivě brzdí a rychle podřazuje, avšak prázdný plášť podléhá v této rychlosti okamžité a totální destrukci. Auto se začíná nekontrolovatelně rozkmitávat. Po několika pokusech o vyrovnání čím dál větších smyků Nissan vletí v ne méně než sedmi kotrmelcích do křovinatého terénu pouště. Cestou ještě sestřelí menší z billboardů, kterými je okolní krajina poseta. Posádka vrtulníku, která se dostává na místo jako první, vidí obrovský mrak prachu, havarovaný automobil a vedle něho největší a zároveň asi nejpříjemnější překvapení toho dne: až na pár modřin netknutého Inadu, který, ačkoliv stále ještě v šoku, mává a naznačuje, že je v relativně v pořádku. To potvrzují následně i lékaři po transportu do blízké nemocnice. Ten chlapík měl zkrátka z pekla štěstí, na rozdíl od jeho Nissanu Option Stream 350Z, postaveného ve spolupráci magazínu Option a firem JUN Auto Mechanic a Top Secret. Ať tak nebo tak, pokračovat v závodě do cíle v Lincoln County je zhola nemožné, protože pravidla týdenního závodu Silver State Classic Challenge zakazují jakékoliv opravy. Navíc, i kdyby povoleny byly, totálně zničený Nissan je naprosto neopravitelný. Pro následující Tokyo Auto Salon 2004 alespoň nemuseli u Optionu vymýšlet reklamní poutač - hromada pomuchlaného plechu a karbonu vyjímající se u vchodu budila pozornost víc než dostatečnou, o čemž už jsme v našem magazínu informovali. Ještě, když seděl polámaný Dai na nemocničním lůžku, začal spřádat další plán, jak pokořit devadesátimílový závod …
Ten se jezdí každé září po uzavřeném úseku nechvalně známé silnice č. 318., vedoucí napříč pouští z osady Lund do osady Hiko nedaleko mediálně známé letecké základny Nellis Air Force Base alias Oblasti 51. Tento závod mu totiž vzal nejen káru v hodnotě 100 000 $, ale vzal mu také jeho hrdost. Specialisté z JUN Auto Mechanic a Top Secret tedy, již podruhé, dali hlavy dohromady a přišli s další inkarnací celého projektu - Option Stream Z Advance. Téměř přesně o rok později se Daidžiro s novým vozem znovu postavil na start, aby o třicet dva minut a 11 sekund později získal s průměrnou rychlostí 268 km/h a maximální rychlostí 305 km/h třetí místo v kategorii Unlimited.
Na obyčejnou silnici, která překonává nejen poušť, ale i několik horských průsmyků a má pár nepřehledných zatáček, to bezesporu není špatný výkon. Silver State Classic Challenge není obvyklý rychlostní závod na čas (i když pro kategorii Unlimited to tak neplatí). Prostě se přihlásíte do určité rychlostní kategorie (např. 95 mil/h), zaplatíte od 395 do 680 $ za start (nováčci platí dalších 195 $ za kvalifikační jízdu) a snažíte se projet trať dlouhou 90 mil přesně v čase 56 minut a 50,526 sekund. Pokud se vám to podaří na tisícinu sekundy přesně, zcela určitě jste vyhráli. Pro zajímavost, v uvedené pětadevadesátimílové kategorii činí nejlepší výkon 35 s a průměr 95,008 mil/h.
automechanici od JUNu vážně, o tom svědčí výsledek jejich práce: monstrum s názvem JUN Akira Supra JZA80, nebo-li notně upravená sériová Toyota Supra (zvětšený objem 3 201 cm3, dvě turbodmychadla T78, výkon 1 200 koní při 7 500 min-1) dosáhla v srpnu 2001 na pláni solného jezera Boneville u Salt Lake City v Utahu maximální rychlosti 401,2 km/h. Ale vraťme se zpět k projektu Stream Z a zároveň k druhému japonskému chlapíkovi. Susumu Kojama, vícepresident JUN Auto Mechanic, vysvětluje, proč se rozhodli nasadit právě Nissan Z33, který byl mezi mořem amerických kár jako Corvette, Camaro a Viper poněkud osamoceným závodníkem: "Bylo tam dokonce i závodní auto NASCAR," směje se Kojama. "Dali jsme přednost Fairlady Z, protože to je japonské auto a japonský je i časopis, který jej sponzoroval. V současné době klesá výroba japonských sportovních aut, ale přinejmenším existuje alespoň Z. Do projektu jsme se pustili krátce po tom, co byl Z33 uveden na trh, tzn. jeden rok před soutěží. Neměli jsme ani základní technická data, ale Daidžiro nám jednoduše řekl: »Realizujeme to právě s tímto autem!«"
Jakmile auto dorazilo, jeho podvozek byl okamžitě rozebrán a odborníci od JUN Auto Mechanic se pustili do studování principu jeho fungování a do zkoumání tuhosti celé sestavy. Do začátku soutěže zbývaly pouhé tři měsíce. Kliková hřídel i ojnice byly přepracovány a byly vyměněny původní písty za speciální kované, takže nejen že klesl kompresní poměr a zvýšila se odolnost vůči vysokým teplotám, ale zdvihový objem vidlicového šestiválce VQ35DE narostl o 300 cm3 na cca 3,8 l. To byla pouze první fáze úprav, protože JUN prakticky nahradil všechno příslušenství svými vlastními díly. Někdy úplně nově zkonstruovanými nebo vyrobenými u známých japonských tuningových firem (intercooler Trust, šestistupňová převodovka GT-R od HKS, spojka ORC …). Při maximálním plnícím tlaku dosahuje Z33 nejvyššího výkonu mezi 800 až 1000 koňmi, což je trojnásobek výkonu původního motoru! To si vyžádalo zpěvnění celého šasi. Ramena zavěšení kol byla zachována, ale byly použity nové disky Advan Racing RGII a pružiny spolu s tlumiči Zeal Super Function od Endless. Pro vylepšení aerodynamiky byly objednány u firmy Top Secret speciální přední a zadní spoilery (následně uvedené na trh jako kit) a pro zlepšení přítlaku bylo vyrobeno karbonové zadní křídlo. Originální přepychový interiér byl víceméně upraven pro sportovně-závodní účely: ochranný rám, sedačky Recaro, sdružené přístroje, spínač otevření brzdícího padáku … Pod touto maskou mělo auto nový, mnohem silnější potenciál … který však, kromě testování, velmi dlouho nevydržel, když mu krátce po překonání 300 km/h explodovala zadní pneumatika. Proč? Během předběžných zkoušek na závodním okruhu nebylo možné dát plný plyn na více než 10 sekund a na rozdíl od závodní dráhy jsou dva jízdní pruhy hlavní silnice č. 318 daleko od toho, čemu by se dalo říkat perfektní povrch … Navíc neměl žádný výrobce dostupné údaje o této závodní dráze, protože Silver State Classic je liga sama pro sebe.
Po prvním neúspěchu začali u JUN Auto Mechanic připravovat téměř totožné auto coby reinkarnaci původního Option Stream 350Z, nicméně jako obutí zvolili pneumatiky Pirelli P-Zero Asimetrico a ušili nastavení motoru přímo na míru celému závodu (který se jede v nadmořské výšce 1 200 až 1 760 m). Pozměněna byla rovněž převodovka a aerodynamika. Třetí místo Daidžira Inady v ročníku 2004 ukázalo, že se ta obrovská práce přece jen vyplatila, i když řidič nebyl ještě úplně spokojený. Proč? Protože vyladění motoru nebylo dokonalé, což následně způsobilo, že nebyl schopen poskytnout svůj maximální výkon a také proto, že stejně jako předchozí rok nastaly problémy s pneumatikami. "Cca 20 km před cílem se hrany pneumatik opět začaly obrušovat až do té míry, že z nich začal vystupovat kord," vzpomíná Susumu Kojama a dodává: "Dai sice zvládl celou jízdu dokončit, ale nemohl už jet na plný plyn. Pravděpodobně jsme použili nadměrný odklon kol, dotyk pneumatik s vozovkou nebyl rovnoměrný a to byl také jeden z důvodů našeho krachu v prvním ročníku. Propříště zkusíme kompromisní nastavení, které pokryje jak dlouhé rovinky se značně vyklenutým profilem vozovky, tak i táhlé zatáčky, kde se auto opírá o vnější strany pneumatik."
trial pack cialis viagra levitro afhsdbcberSnonafbagh
(tingeloh, 31. 5. 2021 0:49)